hit
counter
סטודיו קו אחר אינטרנט ועיצוב גרפי - סליחה אדוני, אייר לי כבשה - כמה דברים על איור לעסקים!
 
סליחה אדוני, אייר לי כבשה ...
כמה דברים על איור לעסקים !

 
היכרות - מה זה בכלל איור, זה לא רק לספרי ילדים ??
אז ממש לא, בניגוד לקריקטורה שהיא סוג של איור הומוריסטי, השימוש באיור בעולם העיצוב הגרפי עוזר להעביר את המסר של השרות או המוצר עם פתרונות לא רגילים, והוא מביא איתו משהו קליל ודינאמי איור, לדוגמא:
ניתן להראות באמצעות איור איש מעופף עם כנפיים או רק המחשה של קווי מתאר למוצר כאשר את המוצר עצמו לא יראו (דוגמה משקפיים או הסמל של תחרות הברמנים הארצית). איור אברי גוף מבלי להתייחס לצבע עור או מין.
 
               
זה נכון שהיום יש את האפשרות לבנות המחשות והדמיות בתלת מימד ואפילו לייצר מודל מדויק מאוד של המוצר, כך שהצופים לא יבחינו שזה לא המוצר האמיתי, אבל הזמן שזה דורש והתקציב לא תמיד מאפשרים את זה,  כאשר אפשר ליצור איור שנראה דומה למוצר או איור שמעביר את המסר של מה שרוצים להציג במוצר.
 
איור VS. תמונה - כן או לא
שימוש בתמונה מקבע לצופים את המחשבה על המוצר שהם רואים, כיוון שהתמונה היא מוצר ברור וחד משמעי הרבה אנשים ננעלים ואין מקום להציג אפשרויות חלופיות, ולכן, השימוש בתמונה יעיל כשרוצים להראות את המוצר עצמו כמובן.
לעומת זאת, הצגה באמצעות איור מעבירה רעיון כללי יותר, היא לא מקבעת את המחשבה על פריט ספציפי, מה שמאפשר לנו להציע לקהל שלנו מגוון של פתרונות שמיוצגות ע"י הסמל/איור זה.
לשימוש באיור יש גם חסרון, הוא אפקטיבי יותר כאשר רוצים להמחיש מוצר עתידי,  כשאני רוצה למכור מוצר שהוא מוצר קיים ואני מציג אותו רק דרך איור, הלקוח מקבל מסר שהמוצר שהוא רואה אינו אמיתי. במידה בה עדיין רוצים להשתמש באיור על מנת לקדם מוצר שכזה, אני ממליץ  להציג את התמונה של המוצר על הדף בקטן יותר או בצד שני של הדף, ובמידה וזו לא הפעם הראשונה שחושפים את המוצר ניתן שיהיה איור מיוחד של המוצר כאשר בהמשך תחזור התמונה של המוצר המוחשי.
 
איך עושים את זה - יש לך מכחול גרפי??
דומה.. ישנם כלים לאיור גרפי על המחשב שהתוצאה שלהם דומה מאוד לתוצאה של איור של ממש על נייר והם כלים וקטורים שניתנים לשליטה מדייקת בקו, איור מסוג זה הוא גם איור שיש לו יכולות להימתח לגדלים גדולים ענקיים מבלי לאבד את האיכות שלהם, שזהו יתרון גדול.


 
סוגים של איורים ושימושים - רק תבחרו..
איור לספרים - השימוש הנרחב ביותר הוא לספרים, איור יכול להעביר תחושות או להמחיש סביבה, כדי שהקוראים יוכלו להתחבר עמוק יותר לתוך הסיפור - הרי אומרים תמונה שווה 1000 מילים
 
איור טכני - איור שממחיש את תכונותיו של המוצר, מידות זוויות ופעולות שניתן לבצע איתו
 
איור אוירה - איור משלים לעיצוב של פרוספקט או מיתוג של חברה, איור שמעביר מסר או מייצג תכונה של החברה ובא לייצג את התכונה
 
איור לסמל - משמש לייצוג של החברה כחלק מהלוגו, מרכיב שהוא כמעט בלתי נפרד מהלוגו

 
לסיכום - הלכתי לצייר תיכף אשוב
איור ככלי עיצובי בעולם הפרסום והשיווק מגיע עם יתרונות וחסרונות, ברגע שבחרתם את האסטרטגיה השיווקית באמצעותה תרצו לקדם ולפרסם את המוצר או המותג שלכם, נשאר לבחור את האופן בו אתם מציגים אותה.
 
 
בהצלחה !
ואתם מוזמנים ליצור עמי קשר אם יש לכם שאלות.
ליחצו כאן ליצירת קשר עכשיו
 
 

יוסי ירושלמי - סטודיו קו אחר אינטרנט ועיצוב גרפי  |     |   טל: 08-8651545   |   סלולר: 052-2435131   |   studio1@kav-acher.co.il

עיצוב אתרים | עיצוב גרפי | איורים | פלאש